نفسنفس، تا این لحظه: 9 سال و 3 ماه و 30 روز سن داره

نفس من و بابا حسین

اولین دیدار با خانم کتر شهلا یوسف زاده

1393/3/5 15:01
نویسنده : فریبا
6,850 بازدید
اشتراک گذاری

سلااااااااااااااااااام کنجدممممممممممممممممممم آخ که چه روزایی منتظر بودم اسمتو صدا کنم و حالا به آرزوم رسیدممممممم مونس تنهاییم خوش اومدییییییییییییییییییییییییییییییی به دلم مامان بچسب محکممممممممممم همه ی هستی ام تویی مامان زندگیم شدیی از وقتی خبر حضورتو فهمیدیم زندگی ام رنگ و بویی تازه گرفتهههههههههههههههههههههه خوشحالم از اینکه تنهایی ام خیلی زود تمام میشه و تو میایی پیش مامان

تو زندگی منیییییییی مامان این روزها همش برات صلوات میفرستم آیت الکرسی میخونم و سعی میکنم سر اذان نماز بخونم و نماز شکر میخونم به خاطر وجودتتتت توی دلمممممممممممممممممممممم

تو همه ی هستی مامانییییییییییییییی نکنه ی وقت تنهام بزاری بچسب بهم مامانننننننننننننننننننننننننننن

3 خرداد روز تولدم از بس به خاطر تو خوشحال بودیم هیچ برنامه ای نداشتیم چه برنامه ای بهتر از اینکه تو توی دل مامانی باشیییی

ساعت 5 با مامان جان مرضیه و بابا جان حسین رفتیم مطب و بدون معطلی من رفتم داخل خانم دکتر پروندمو نگاه کردو پیشونی امو بوس کرد و گفت معجزه شدهههههههههههههههههههه و خوشحال از اینکه من مادر شدم

البته من نمیخوام پیش این خانم دکتر برم این خانم دکتر توی کلینیک بود و چون زود نوبت میدادن من هم رفتم تا از وضعیت شما با خبر بشممممممممممممممم

قربونت برم مامان

خانم دکتر گفت 2 هفته دیگه بیا هنوز کوچیکه برای شنیدن صدای قلب و هم اینکه ببینیش و الان من در هفته 5بارداری هستم

2 خرداد هفته 4 تمام شددددددددددددددددددددددددددددددددددددددد

قربونت برم مامان هر روز لحظه شماری میکنم که ببینمت

اولین ویارم به آلوچه بود و دومی هم به شیرینی حاج بادومی ی شیرینی یزدی

اولین غذای ویارونه هم مامان جانم مهری برام درست کرد که کوفته بود و ی قابلمه بزرگ داد برای مامان جان مرضیه و ما که خیلیییییییییییییی چسبید

خاله مهسا هم برام پیراشکی گوشت درست کرد و آلوچه و لواشک خرید دستش درد نککنههههههههههههههه

کلا همه هواتو دارن مامان و دوست دارننننننننننننننننننننننننننن

بابا جان حسین و دایی مهدی و خاله ها و مامان جان مرضیه خیلیییییییییییییی ذوق دارن و بابا جان اکبر و مامان جان مهری هر روز زنگ میزنن و احوالتو میپرسنننننننننننننننننننننننننن

فعلا حالت تهوع ندارم گگاهی وقتا زیر دلم درد میکنه که بهم شیافت دادن

راستیییییی نوع نوشتنم فرق کرد دیگه کتابی نمینویسم عامیانه مینویسمممممممممممممممممممممممم

عشقم بابایی خیلیییییییییییییییی خوشحاله و هوامونو داره هر چی هوس میکنم برام میخره

2 هفته دیگه میرم پیش دکتر بهمن خانجانی چون نسرین جونو خیلیییی قبول دارم ایشالاه این 9 ماه پیش این دکتر میرممممممممممممممممممممممممم

بابایی برام ی شلوار بارداری و 2 تا بلوز هم خریده ه خیلییییی خشگلنننننننننننننننننننننننننننن

خدا کنه هر کی آرزویی بی بی چک 2 خطه داره زود انتظارش تمام شه باور کنید من همیشه به فکر همه ی شمایی هستم که منتظریددددددددددددد

اگه محکم از خدا بخواهید خیلییی زود جواب میگیرید به دکترا دل نبندین دکتر اصلی خداستتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت

دوستون دارم

باز هم التماس دعاااااااااااااااااااااااااا

 

 

پسندها (11)

نظرات (27)

ارلا جون
5 خرداد 93 15:05
امیدوارم صحیح وسالم باشه خدارو شکر که نی نی دار شدی عزززززززززززززززیزززززززززز
فریبا
پاسخ
ممنون دوستم انشالاه
ارلا جون
5 خرداد 93 15:07
تلگرافتونو چک کنید
فریبا
پاسخ
چک کردم گلم چطوری باید قبول کنم درخواستو
حکیمه نیک بخت
5 خرداد 93 15:10
باز تبریک دوست خوبم.خداروشکرکه شادی راهی خونتون شده...دست مامان بزرگاوپدربزرگای مهربونشم دردنکنه که ازالان انقدربه فکرشن
فریبا
پاسخ
فداتتتتتتت شممممممممممممممممممم عزیزمممممممممممممممممممممممممم عاشقتم
بــــــــــــاران
5 خرداد 93 15:41
خداروشکر برای لحظه های رویاییت الهی بارداری راحتی داشته باشی و نی نی نازت حالا حالاها سفت دلتو بگیره و میگیره چون دلت به خدا قرص شدهعزززززززززززززیزم ماه دیگه ویارت شروع میشه و ماه دیگه ویارمن تموم میشه ومن دلم خنک میشه که تو تهوع داری ومن ندارم خخخخخخخخخخ شلوارو بلوزتم مبارک الهی زودی قلنبه بشی ازشون استفاده کنی هر روز صبح یک سیب ناشتا بخور که یبوست بارداری اذیتت نکنه/برای خوشحالیت خوشحالم الهی نی نی هامون یه روز همدیگرو ملاقات کنند و باهم همبازی بشنمنم کوفته میخوام اونوقت تاحالا یادم نبود الان گفتی دلم خواستخداروشکر همه کنارتن و بهت میرسن ما که تو غربت گیر افتادیمولی خداروشکر خدا کنارمونه /حسین وفریبا سه نفره شدنتون مبارررررررررررررکاندازه یه پست حرف زدم بای بای
فریبا
پاسخ
عزیزممممممممممممممممممممممممم خوبی؟؟منم برای بارداری تو خوشحالم کاش نزدیکت بودم برات میاوردمممممممممم شرمنده اگه دلت خواشتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت باشه حتما سیب میخورم دیگه چی بخورمممممممممممممممم؟؟؟؟؟من همش میخورمممممممممممممم همش گشنمهههههههههه
الــنـــازجوون
5 خرداد 93 16:06
عشــــــــــــــــــقم خداروشکر بخاطر این معجزه و برای چندمین بار بهت تبریک میگم هرچند میلیونها بارم کمه بخدامیبوسمت و تو و نی نی نازت رو به خدا میسپارم و ازش میخوام که هواتونو داشته باشه و این 9 ماه رو خیلی خوووووووووووووووب سپری کنی....التماس دعا مامانی
فریبا
پاسخ
ممنون الناز جونم عزیزمییییییییییییی انشالاهههههههههههههههههههههههه خیلییییییییییییییی زود خودت خبر بارداریتو بهمون بدیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی من خیلییییی دعاگوتممممممممممممممممممممممممممممم
آرزو مامان کیاراد
5 خرداد 93 16:50
وااای فریبا جون نمیدونی چقدررر بخاطرت خوشحالممنم مشهدبودم توحرم امام رضا کنار ضریح خیلی برات دعا کردم که وقتی برمیگردم خبربارداریتو بشنوم که دعام قبول شد!ایشاا...این9ماهم بسلامتی میگذرونی ویه نی نی سالمو ناناز میاریبازم توکلت به خداباشه گلم.
فریبا
پاسخ
مرسیییییییییییییییییی آرزو جونم تو همیشه بهم لطف داشتیییییی واقعا دعاهایییی شما و التماسم به خدااااااااااااااااااااااااا همه چیزو عوض کرد خدا پسر خشگلتو برات نگه دارهههههههههههههه دوشت دارم
رزا
5 خرداد 93 17:02
عزیزم برات خوشحالم ولی تو رو خدا برا منم دعا کن دیگه نمیدونم چه جوری باید خدا رو صدا کنم
فریبا
پاسخ
عزیزممممممممممممممم انشالاه خیلیییییییی زود خبر بارداریتو میدییییییییی چند ماهه اقدامی دوست داشتی بگو من خیلیییییییییییییی با خدا حرف میزدم ی روز باهاش دعوام شدددددددددددددددددددددددد نمیدونم معجزه کرد انشالاهههه به حق همین روزهاااااااااااااا خیلییییییییییییی زود مادریتو اعلام کنییییییییییییییییییی
مامان نسرین
5 خرداد 93 17:24
کلی بهت سر می زدم که یه خبری بشه ازت. تمام دوستام و خانوادم از خبر بارداریت کلی خوشحال شدن. زنداییم که مشکل بارداری داره واسش تعریف کردم خیلی امیدوار شد. خیلی خیلی خوشحالم عزیزم. بهمن خانجانی رو خیالت تخت باشه. یکم جدی هست ولی کارش درسته. چون خیلی رکه وقتی میگه همه چیز خوبه دیگه از شادی تو آسمونا پر می کشی. انشالله که همه چیز خوب باشه. دل دردات همش طبیعیه منم داشتم. تند تند از خودت خبر بده. اگه خانجانی اوکی شد شاید همو تو مطبش ببینیم. من 4 شنبه این هفته نوبت سونو دارم.
فریبا
پاسخ
ای جانممممممممممممممممممم عزیزمی انشالاهههه خیلییییی زود زن داییتم مامان بش منو که یادته چه وضعیتی داشتمممممممممممممممممممم مرسی نه دیگه من مطمئنن همینو انتخاب کردم به تو ایمان دارم من احتمالا 23 مطبم ایشالاه همدیگرو ببنیممممممممممممممم دوست دارم مرسی که به فکرمیییییییییییییی
مامان خانومی
5 خرداد 93 18:03
ای جان عزیزم انشاا... صحیح و سالم باشه وروجک مامانش انشاا... به سلامتی بگذرونیم دوران بارداری رو با هم
فریبا
پاسخ
فدات شم آمینه جونم انشالاهههههههههههههه
مامان نی نی
5 خرداد 93 19:42
بازم بهت تبریک میگم فریبا جونی ایشاله که صدای قلب نازنینشو میشنوی که هیچ لذتی تو دنیا بالاتر از این نیست مواظب خودتو نی نی باش عزیزم
فریبا
پاسخ
سلاااام فدات شممممممممممممممممممممم انشالاهههههههههههههههههه
نیلوفر جون
5 خرداد 93 20:03
عزیزم از خودت مراقبت کن
فریبا
پاسخ
چشممممممممممم ممنوننننننننننننننننن عشقم
BT
6 خرداد 93 10:51
فریبا جون همون خدایی که این هدیه قشنگ رو بهت داده ، خودش نینیت رو واست حفظ میکنه ..انشالا.... نگران نباش .... البته این نگرانیها واسه مامانا طبیعیه ... تا وقتی نینی نیومده توی دلت ، یه نگرانی داری اونم اینکه چرا نمیاد ، اما از وقتی اومد توی دلت هزار تا نگرانی میاد سراغت .... فریبا جون با اینکه گرسنت میشه ولی خیلی هوای خودتو نگهدار که خیلی وزن اضافه نکنی چون اضافه وزن زیاد خوب نیست .... انشالا این دو هفته هم زودی بگذره بتونی فسقلتو ببینی .....
فریبا
پاسخ
سلام بیتا جون آره واقعا همش استرس دارم که زودتر برم صدای قلبشو بشنومممم ممنون گلمممممممممممممممممممم دوست دارم
mozhgan
6 خرداد 93 13:40
سلام بهتون تبریک میگم که مامان شدی واسه منم دعا کن مامان مهربون امیدوارم نی نی سالم و تپل مپل بدنیا بیاری نوشته بودید تصمیم دارید برین پیش دکتر بهمن دکتره واقعا عالی هستش من همشهری ایشون هستم و بهش افتخار میکنم.
فریبا
پاسخ
بله عزیزم بهمن خانجانیییییییییییییییییی مرسی انشالاه خیلیی زود مادر بشییییییییییییییییییییییییی
مامان احسان
6 خرداد 93 22:38
برای هر دوی شما ارزوی سلامتی دارم کوچولوی هنوز نیومده حسابی خودش تو دل ما جا کرده خیلی دوست دارم ببینمش وقتی بیاد مثه مامان و باباش خوشکله ایشااالله ...اگه بیام اصفهان خبرت میکنم که همدیگرو ببینیم
فریبا
پاسخ
سلام گلم ممنونممممممممممممممممممم منم عاشق احسانم چشمممممممممممممممممم بوس
غزل
7 خرداد 93 9:25
سلام عزیزم . سلام خانوم گلی . مامان فریبا خوبی ؟ ایشالا که سفت بغلت میکنه تو هم مواظبش باش همش هم بخور و بخواب نکن مامانی . نی نی میاد مامانی چاق رو میبینه .... خیلی مواظب خودت باش و خیلی واسه نی نی هی دعا کن و حتما اذان غروب حواست باشه که همراه اذان زمزمه کن و دستت رو بزار ور نی نی . من میدونم این نازداره و دخمله خخخخخخخخخخخخخخخخ . اهای مامان خانوم که عاشق پسملی ... این نازدار خانومه ... بهله ...
فریبا
پاسخ
عزیزممممممممممممممممممممم ممنون غزل جونمممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممم مرسییییییییییییییییییییییی عزیزمییییییییییییییییییییییییییییییییییی هر چی باشه سالممم باشهدعا کن پسمل باشه بیام واسه دخترت خواستگارییییییییییییییییییییی
مامان ناديا
7 خرداد 93 10:31
عزيزمممممممممممم ايشالله هموني که دادتش خودش براتون حفظش ميکنه نميتونم بگم نگران نباش چون خودمم دارم اين روزا رو ميگذرونم ولي از استرس دوري کن و بيخيال باش واي از ضعف نگو که منم همين حالتو دارم انگار معدم ته نداره اضافه وزنم که پيدا کردم طوفانيييييي از اضافه وزنم ميترسم فريبا جون اگه رفتي دکتر واسه ضعفت پرسيدي خوشحال ميشم راهنماييم کني مراقب خودتو جوجو کوشولو باشششششششششش عاشقتمممممممممممممممم بوس بوس
فریبا
پاسخ
سلام نادیا آره واقعا هر هفتش استرسه خوبی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چه خبر گلمممممممممممممممممممممممممممممم؟چشم حتمما عزیزمممممممممممم میپرسم براتتتتتتتتتتتتتتتت تو هم مواظب خودت باششششششششششششششششششششش
ترنم
7 خرداد 93 11:24
سلام خانومی مبارکت باشه امیدوارم نی نی نازت سالم بیاد تو بغلت عزیزم اگه کتاب ریحانه بهشتی رو نداری حتما تهیه کن .خیلی کتاب خوبیه برای دوران بارداری برای هر ماه برنامه داره که چیا بخوری و چیا نخوری و چه کارهایی انجام بدی تا ان شاالله بچه ای با سیرت و صورت زیبا داشته باشی موفق باشی
فریبا
پاسخ
چشم ممنون دوستمممممممممممممم به خاطر لطفت
مينا
7 خرداد 93 11:47
سلام عزيزم بهت تبريك ميگم منم يه مامان منتظرم خيلي دوست داشتم كه قصه تو از اولشش بدونم ولي گفتي تقاضاي رمز نكني ،فقط اومدم بهت تبريك بگم و بگم براي ما هم دعا كن
فریبا
پاسخ
سلام دوست گلم ممنونمممممممممممم انشالاه خودت خیلیییی زود مادر میشیییییییییییییییییییییییییییییی من همیشه همه منتظرا رو دعا میکنمممممممممممممممممم
مامانی و بابایی دخمل بلا
7 خرداد 93 14:39
وااااااااااااااااااااااااااااااااای سلام فریبا جون گل و نازنینم عزیزم باور کن وبلاگت رو باز کردم همینطوریییییییییییییییییی موندممممممممممم , از خوشحالی یه جیغ کوچولو زدممممممممممممممم و دخملیمو که بغلم بود محکم بوس کردممممممممممممم . وای عزیز دلم , نمیدونمی چقدر خبر بارداریت خوشحالم کرد . از آخرین پستت که برای روز پدر گذاشته بودی بهت سر نزده بودم تا امروز , اصلا یه حالیییییییییییییی شدم که نگوووووووووووو. خیلی برات خوشحالممممممممممم دوست نازنینم . همیشه از خبر بارداری مامانهای منتظر خوشحال و ذوق زده میشم . خدایا شکرتتتتتتتتتتتتتتت . خیلی مراقب خودت و نینی باش فریبا جونم . خدا یه هدیه تولد حسابییییییییییییییییی بهت داد , نوششششششششش جونتتتتتتتتتتتتتتتتتتت. امیدوارم و دعا میکنم همه دوستای منتظرمون هم به زودی باردار شن و این لحظات زیبا رو تجربه کنن و ما از خوشحالیشون خوشحال شیم . منتظر خبرهای خوش بعدیت هستم . امیدوارم خدا نی نی سالم و صالح بهت عطا کنه دوست گلم .
فریبا
پاسخ
سلاااااااااااااام عزیزم ممنون به خاطر این همه محبت لطف داری بهمممممم گلممممممممممممممم ممنونممممممممممممممممممممممممممممممممم واقعااااااااااااا ممنونم انشالاههههه همهی منتظرا این لحظه هاااااااااااااااااااا را داشته باشنننننننننننننننننننن انشالاه
مامان راضیه
7 خرداد 93 18:26
سلام عشقکم وای نمیدونم چه جوری خوشحالیمو بهت نشون بدم عزیزم به حدی خوشحالم که انگار خودم حامله شدم عزیزم وقتی وبتو باز کردم شکه شدمو فقط خدارو شکر کردم الانم خدارو شکر میکنم که نی نی دار شدی ان شاءالله 9 ماهو به شیرینی و شادی تجربه کنی و همیشه دلت شاد باشه ممنون میشم تو این روزا منو هم دعا کنی و از فرشتت بخوای که با فرشته منم حرف بزنه تا اونم بیاد پیشم بازم بهت تبریک میگم گلم وایییییییییییییییییییییییییییییییییی که چقدر خوشحالم
فریبا
پاسخ
سلااااااااااااااام راضیه جونم خوبی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ممنون دوست گلم به خدا همیشه دعاگوی همه ی منتظرام چشمممممممم حتما بهش میگم مامان به نی نی خاله راضیه هم بگو زودی بیاد دل مامانشششششششششششششششششششششششششششش
مامانی و بابایی دخمل بلا
8 خرداد 93 16:38
هیچ لیوانی در زندگی خالی نیست ، حتی نیمه پر هم نیستند ؛ وقتی چشمها جور دیگر می بینند , وقتی دوست همه جا حضور دارد ، وقتی لطفش همه جا را پر کرده , آری ... چشمها را باید شست ... بیایید لیوانها را به کناری بگذاریم ، وقتی دریای رحمتش را کرانه نیست ... الحمد لله رب العالمین ...
فریبا
پاسخ
مامانی و بابایی دخمل بلا
8 خرداد 93 16:42
سلام فریبا جون خوب و عزیزم , مامانی گل و مهربون فندق کوچولو خوبی عزیزم ؟ نینی خوشگلت خوبه ؟ در چه حالی ؟ انشاالله که به زودی صدای قلب نینی گلمون رو بشنوی و بیای ما رو هم خبر دار کنی . نگرانی و استرس رو هم از خودت دور کنیا عزیزمممممممممم , خدایی که بهت این هدیه رو داده خودش نگهدارشه , بسپر به خودشششششششششش عزیز دلم . خیلیییییییییییییی هم مراقب خودت باششششششش. راستی عزیزم با اجازت شما جزو لینک دوستان ما قرار گرفتی , البته اگه افتخار بدیا مامانی مهربون . دوستت دارم و مراقب خودت و فندق باشششششششش.
فریبا
پاسخ
سلام فدات شم خوبی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اونم خوبه دست بوس خالشهههههههههههههههه ممنون منم لینک میکنم فقط اسنم کوچکتونو بهم بگسد من لینکیها با اسم کوچکن و آدرسوووووووووووو ممنون
ارلا جون
8 خرداد 93 18:30
سلام بازم تلگرافتونو چک کنید
فریبا
پاسخ
عزیزم درخواست دوستی به تلگراف نده توی درخواست ها درخواست کن
ارلا جون
8 خرداد 93 18:35
سلام این مواد خوراکی مفید توی سه ماه اول بارداری حتما بخوری 1- بادام بادام منبع غنی از فولات است که یکی از مهم‌ترین مواد مغذی برای این دوران می‌باشد، البته قرص‌های مکمل اسیدفولیک برای پیشگیری از بروز نواقص نوزادی نیز توصیه می‌شود. خوردن مواد مغذی مانند بادام سطح فولات مادر و نوزاد را بالا می‌برد که برای یک بارداری سالم مورد نیاز است. 20 تا 25 عدد بادام حاوی 10 میکروگرم فولات است و در صورت دوقلو بودن جنین بهتر است مصرف بادام را به 2 برابر افزایش دهید. تحقیقی در انگلیس نشان داد که خوردن روزانه 20 تا 25 عدد بادام احساس سیری و رضایت به شما می‌دهد و نیز وزنتان را تنظیم می‌کند. پس خوردن بادام‌های مغذی علاوه بر کمک به رشد خوب جنین، باعث می‌شود از انتخاب آن رضایت کامل داشته باشید. علاوه بر برنج قهوه‌ای از سایر منابع این ویتامین نیز استفاده نمایید. منابع دیگر ویتامین B6 عبارتند از: غلات صبحانه غنی‌شده، فلفل شیرین، تخمه آفتابگردان و سبوس گندم که تمام آن‌ها غذاهای سالمی برای دوران بارداری می‌باشند بادام، مغزی مدافع بادام غنی از آنتی اکسیدان است که ترکیبات طبیعی آن با رادیکال‌های آزاد بدن شما و جنین همراهتان مبارزه می‌کنند. تحقیقی در کانادا نشان داد که پوست بادام حاوی آنتی اکسیدان فراوانی است. محققان سطوح بالایی از چهار نوع مختلف فلاونول را یافتند که تأثیرات آنتی اکسیدانی مثبتی در بدن دارند و به عنوان خط دفاعی اولیه بدن در برابر رادیکال‌های آزاد عمل می‌کنند. نگهداری بادام * بادام یکی از در دسترس ترین مواد غذایی است که می‌توان همیشه مشتی از آن را در کیف نگاه داشت تا به هنگام گرسنگی یا ضعف در این دوران از آن به عنوان یک میان وعده سالم استفاده کرد. * در خرید بادام دقت کنید تا بادام مانده نگیرید. بادام خام خوشمزه است، ولی اگر قصد خرید بادام بو داده و نمکی را دارید از تازه بودن آن مطمئن شوید، اما تا حد امکان بادام خام را خریداری نمایید. * حواستان باشد بادامی که با مخلوطی از شکر، عسل و یا مواد نگه‌دارنده آغشته شده است (بادام سوخته) را تهیه ننمایید، زیرا دیگر برای رشد جنین همراهتان مناسب نیست. * سعی کنید تا بادام را درسته میل کرده و آن را پوست گرفته مصرف نکنید، چرا که پوست بادام حاوی مواد مغذی برای رشد جنین می‌باشد. * بادام را در جای خشک و خنک نگهداری نمایید و بدانید که بادام با پوست را برای مدت بیشتری می‌توان نگهداری کرد. * بادام با پوست را می‌توان در کیسه‌ای دربسته درون یخچال یا فریزر قرار داد تا برای مدت بیشتری تازه بماند. 2- موز
موز منبع بسیار خوبی برای تأمین انرژی است و به طور چشمگیری حاوی پتاسیم می‌باشد و برای رژیم غذایی شما توصیه می‌شود. خوردن موز باعث می‌شود در هنگام ورزش دچار گرفتگی عضلات نشوید. موز و فشار خون فشار خون سالم در زمان بارداری بسیار اهمیت دارد. مطالعات نشان داده‌اند که مصرف 8 تا 10 سهم میوه و سبزی تازه به کاهش فشار خون بالا کمک می‌کند. پتاسیم یکی از فرآورده‌های موجود در موز می‌باشد. این ماده معدنی فقط در سبزیجات و میوه‌ها یافت می‌شود و باعث می‌شود فشار خون پایین بیاید. موز سرشار از پتاسیم است. تحقیقات نشان داده‌اند افرادی که در رژیم غذایی آن‌ها پتاسیم به وفور یافت می‌شود، در مقایسه با کسانی که مصرف پتاسیم کمتری دارند، پنجاه درصد کمتر به سکته مبتلا می‌شوند. به علاوه تحقیقات دانشگاه کالیفرنیا و سانفرانسیسکو نشان داده‌اند موز از پوکی استخوان در دوران یائسگی جلوگیری می‌کند. یک موز بزرگ 480 میلی‌گرم پتاسیم دارد که این مقدار تقریباً یک‌چهارم نیاز روزانه بدن ما می‌باشد. علاوه بر آن نزدیک 40 میکروگرم فولات دارد که این ویتامین به ویژه هنگام تشکیل رشته‌های عصبی نوزادان بسیار پراهمیت می‌باشد. رشته‌های عصبی در سه ماهه اول زندگی جنین تشکیل و بسته می‌شوند و بدین علت مقدار زیادی فولات مورد نیاز می‌باشد. موز و تهوع صبحگاهی اگر شما حامله هستید، تهوع هنگام صبح در سه ماهه اول بارداری بسیار ناراحت‌کننده می‌باشد. این حالت در همه زنان باردار مشاهده نمی‌شود، اما اگر این حالت برای زنان باردار به وجود آید، در بعضی اوقات و یا در تمام طول روز حالت تهوع شدیدی را تجربه خواهند کرد، حتی در بعضی از زنان حالت تهوع به استفراغ منجر می‌شود. بادام غنی از آنتی اکسیدان است که ترکیبات طبیعی آن با رادیکال‌های آزاد بدن شما و جنین همراهتان مبارزه می‌کنند اگر تهوع صبحگاهی دارید و به استفراغ منجر می‌شود، باید غذایی بخورید که معده شما قابلیت پذیرش آن را داشته باشد و همچنین حاوی مواد معدنی مورد نیاز بدن باشد تا تعادل بدن را از این نظر حفظ نماید. موز از آن دسته موادی است که پزشکان در این هنگام تجویز می‌کنند و توصیه می‌نمایند زنان باردار برای تعادل بدن و جلوگیری از تهوع موز بخورند. موز، یک پایین آورنده قوی موز سرشار از فیتوکمیکال‌هایی بنام میریستین (یک آنتی‌اکسیدان قوی که می‌تواند قندخون را کاهش دهد) و بتاسیتوسترول (باعث می‌شود سطح کلسترول بد خون پایین بیاید) می‌باشد. پایین بودن فشار و همچنین سطح قند خون، برای داشتن بارداری سالم اهمیت بسزایی دارد. یک موز پوست کنده یک موز بزرگ 5/0 میلی‌گرم ویتامین B6 دارد. ویتامین B6 به تنظیم سطح پتاسیم و سدیم بدن بسیار کمک می‌کند، به خصوص هنگام استفراغ که سطح سدیم و پتاسیم بدن کاملاً نامتوازن می‌شود. همچنین یک عدد موز، 37 میلی‌گرم منیزیم، 480 میلی‌گرم پتاسیم و نیز سایر مواد معدنی را دارا می‌باشد. این ترکیب از مواد مغذی باعث شده موز برای درمان خانگی تهوع مناسب باشد. 3- برنج قهوه‌ای تهوع صبحگاهی در طول 3 ماهه اول بارداری به عنوان یکی از علائم مهم این دوران شناخته شده است. از آنجا که خانم‌های باردار مدام در جستجوی مواد غذایی هستند که ضمن مطلوب بودن طعمشان، مواد مغذی مفیدی به بدن آن‌ها برساند، برنج قهوه‌ای یکی از پیشنهادهای ما می‌باشد. شما می‌توانید از خوردن برنج قهوه‌ای به عنوان یک ماده غذایی بسیار سالم و مفید لذت ببرید. برنج قهوه‌ای در یک نگاه اجمالی مقدار: 100 گرم برنج قهوه‌ای خام انرژی: 357 کیلوکالری چربی کل: 8/2 گرم پروتئین: 7/6 گرم برنج قهوه‌ای سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌های گروه B می‌باشد. همچنین برنج قهوه‌ای سرشار از نیاسین، منیزیم، منگنز، فسفر و سلنیوم است. نیاسین یک کوآنزیم است که برای تولید انرژی لازم می‌باشد، فرآیندی که باعث می‌شود شما بدون هیچ خستگی در 3 ماهه اول بارداری کارهای خود را انجام دهید. علاوه بر آن تحقیقات نشان داده‌اند که ویتامین B6 در مبارزه با تهوع صبحگاهی 3 ماهه اول بارداری نقش مهمی دارد. اطمینان حاصل کنید که غذای شما دارای مقدار کافی ویتامین B6 می‌باشد، تا حالت ناخوشایند تهوع صبحگاهی را تسکین دهد. علاوه بر برنج قهوه‌ای از سایر منابع این ویتامین نیز استفاده نمایید. منابع دیگر ویتامین B6 عبارتند از: غلات صبحانه غنی‌شده، فلفل شیرین، تخمه آفتابگردان و سبوس گندم که تمام آن‌ها غذاهای سالمی برای دوران بارداری می‌باشند. فیبر برنج قهوه‌ای منبع خوبی از فیبر می‌باشد. فیبر یک ماده مهم در رژیم غذایی دوران بارداری به شمار می‌آید که به کاهش سطح کلسترول خون، فشار خون و همچنین قند خون کمک می‌کند و باعث ایجاد احساس سیری می‌شود. یکی از راهکارهای مبارزه با تهوع صبحگاهی این است که نباید گرسنه بمانید. موفق باشی گلم اگه خواستی از این مطالب مفید بارداری توی وبم نکاتی دربار ه ی بارداری وخوراک های مفید برای بارداری هست اگه سوالی داشتی در خدمتم خوشحال میشم کمکتون کنم
فریبا
پاسخ
ممنونننننننننن گلمممممممممممممم عزیزمیییییییییییییییییییییییییییییییییی مرسییییییییییییییییییییییییییییییی فدات شم
مامان ال ای
8 خرداد 93 19:20
عزیزم بهت تبریک میگم ایشالا به سلامتی
فریبا
پاسخ
فدات شم عزیزممممممممممممممم
عشق مامان و بابا منتظرتیم
9 خرداد 93 14:30
سلام فریبا جونم از شنیدن خبر بارداریت خیلی خیلی خوشحال شدم عزیزم ایشالا که دوران بارداری خوب و راحتی داشته باشی خدا رو شکر که یکی دیگه از منتظرا از لیست انتظار خارج شد برای منم دعا کن
فریبا
پاسخ
ممنون عزیزم من همیشه دعاگوی همه منتظرام
سهیلا مامان آیسا
10 خرداد 93 13:56
سلام.بهتون تبریک میگم فریبا جون که داری مادر میشی واین حس خوبو تجربه میکنی. من خیلی وقته خواننده خاموش وبتون هستم ولی الان که اومدم دلم نیومد بدون تبریک برم.موفق باشی عزیزم
فریبا
پاسخ
ممنون عزیزم لطف داری مرسی دوست گلممممممممممممممممممم